CERAMIZER DO SILNIKÓW CZTEROSUWOWYCH CS
CERAMIZER CS
* DODATEK DO OLEJU SILNIKOWEGO
* NR: BI061196
.
Korzyści:
- regeneruje powierzchnie tarcia silnika podczas eksploatacji, bez konieczności demontażu mechanizmów – wystarczy zaaplikować go do oleju,
- zmniejsza zużycie oleju-tzw "branie oleju" i uciążliwe dymienie silnika,
- zmniejsza zużycie paliwa od 3% do 15%,
- zmniejsza uciążliwe wibracje i hałas, zapewnia cichszą pracę silnika,
- pozwala w wiekszości przypadków uniknąć kosztownych napraw, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjną metodą naprawczą (nie trzeba płacić za drogie częsci i usługi naprawcze),
- utwardza i podwyższa odporność na zużycie trąych się powierzchni nawet 8-krotnie,
- zabezpiecza i chroni trące się powierzchnie silnika, na co najmniej 70 000 km,
- zwiększa ciśnienia sprężania, dynamikę pojazdu, przywraca nominalną moc i sprawność,
- ułatwia rozruch i zapewnia stała ochronę silnika już w momencie startu, eleminuje całkowicie suche starty,
- zwrot niewielkich nakładów poniesionych na zakup, następuje już po pokonaniu 1000-2000km
Opis działania:
Regeneracja przy użyciu Ceramizera polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geomentrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Regeneracja przeprowadzona jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji. Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych). Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz ze zmniejszeniem się współczynnika tarcia.
Proces narastania sam optymalizuje szczeliny trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się samoczynnie, obudowując powierzchnie w sposób niemalże idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej wytartych lub tam gdzie powstały rysy, odbudowuje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy idealniej geometrii trących się detali.
Instrukcja:
- rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 °C, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- wyłączyć silnik.
- odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
- zakręcić korek wlewu oleju.
- uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- przejechać ostrożnie 200 km (nie koniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza zograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h.
- uwaga: 200 km przebiegu - można zastąpić 4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.
- dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 5 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.
- po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4-ech godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń. Zaleca się jednak nadal łagodne traktowanie silnika do momentu przepracowania w sumie 25 mth, czyli do całkowitego zakończenia procesu ceramizacji par tarcia.
- w przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu ( np. 2 dawek ) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a nastepnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).